Project Description

Grafische vormgeving logo DataLane

De vraag van Datalane was eigenlijk heel eenvoudig: ontwikkel een nieuw logo. En bij voorkeur met de kleur oranje. Niks minder en voorlopig nog niks meer. Voorlopig dan, want we staan te trappelen om ook de huisstijl te ontwikkelen.

Het beeldmerk is een Escheriaanse vorm. In deze vorm kun je meerdere onderdelen herkennen. Die onderdelen zijn wellicht niet allemaal in een oogopslag duidelijk zijn maar dat is ook niet de bedoeling. Aangezien het logo nog wel even meegaat, heeft de doelgroep tijd genoeg om dit beetje bij beetje te ontdekken. Een kleine tip kunnen we geven, de letters D en L van DataLane komen er onder andere in terug.

Over Datalane

DataLane is een nieuw en innovatief bedrijf met een hele interessante business: proces mining, data science en operations search… Volg je het nog? Nou wij ondertussen wel. Enige kennis was namelijk wel nodig om de juiste vorm te kunnen ontwikkelen. Dat betekende dus dat onze vormgever zich moest verdiepen in de materie. Op de eerste plaats komt toch wel weten wat je klant doet. Daarna volgden enkele schetsen met uiteraard de kleur oranje.