Project Description

TAJUM | CORPORATE IDENTITY

DE VRAAG

Vakantie of een weekendje weg. Met de daktenten en tenttrailers van Tajum ben je zo op pad. En of je nou de ruige natuur in gaat van Noorwegen of op een luxe camping aan de Côte d’azur staat, met een tent van Tajum heb je overal een heerlijke slaapplek. De mannen van Tajum waren al jaren bezig met de ontwikkeling van de perfecte daktenten en tenttrailers. Als doorgewinterde kampeerders wisten ze precies wat ze wilden: stoer, topkwaliteit en op en top Nederlands. Maar het merk had nog geen naam. Ook ontbrak het aan een logo, een huisstijl, productnamen, visuele identiteit en een onuitputtelijk budget.

HET INZICHT

Vanaf dag 1 was het duidelijk welk gevoel we wilden overbrengen: vrijheid. Is wanderlust eigenlijk een gevoel. Ja toch! Dat gevoel dus. Het gevoel dat je ’s middags je spullen pakt en ‘s avonds ergens een kampvuurtje maakt onder de sterrenhemel. Maar dan wel gecombineerd met een daktent of tenttrailer die in no-time staat, die stormen kan doorstaan, die positief opvalt en waar usb-aansluitingen zitten vlakbij je luxueuze matras.

DE VRAAG

Vakantie of een weekendje weg. Met de daktenten en tenttrailers van Tajum ben je zo op pad. En of je nou de ruige natuur in gaat van Noorwegen of op een luxe camping aan de Côte d’azur staat, met een tent van Tajum heb je overal een heerlijke slaapplek. De mannen van Tajum waren al jaren bezig met de ontwikkeling van de perfecte daktenten en tenttrailers. Als doorgewinterde kampeerders wisten ze precies wat ze wilden: stoer, topkwaliteit en op en top Nederlands. Maar het merk had nog geen naam. Ook ontbrak het aan een logo, een huisstijl, productnamen, visuele identiteit en een onuitputtelijk budget.

HET INZICHT

Vanaf dag 1 was het duidelijk welk gevoel we wilden overbrengen: vrijheid. Is wanderlust eigenlijk een gevoel. Ja toch! Dat gevoel dus. Het gevoel dat je ’s middags je spullen pakt en ‘s avonds ergens een kampvuurtje maakt onder de sterrenhemel. Maar dan wel gecombineerd met een daktent of tenttrailer die in no-time staat, die stormen kan doorstaan, die positief opvalt en waar usb-aansluitingen zitten vlakbij je luxueuze matras.

HET RESULTAAT

Basisvoorwaarde bij het logo was de kleur oranje. Tajum heeft weliswaar internationale allure, het merk heeft wel hele sterke Nederlandse roots… ehh wortels dus. Van het tentmateriaal tot de trailer zelf, het is allemaal Nederlands. Daarom zijn ook de tentstokken en het frame gemaakt van oranje buizen. Andere voorwaarde was het laten zien dat Tajum staat voor tenten en voor wanderlust. Dat hebben we weten te vangen in een logo bestaande uit een woord- en beeldmerk. En uiteraard zit daar dat creatieve vondstje in: de gekantelde T die de iconische vorm van een tent laat zien..

POTJE SPARREN

NEEM CONTACT OP

Er is weinig leukers te bedenken dan met andere ondernemers en creatieven sparren over communicatie. Zullen we?