Project Description

HOMECOOK | HUISSTIJL

DE VRAAG

Promessa bestaat uit 3 onderdelen: het restaurant, de food bar en de thuisbezorgdienst. Alle drie zijn operationeel vanuit hetzelfde pand en het eten is afkomstig uit dezelfde keuken, echter zijn alleen de eerste twee zichtbaar. Ons is gevraagd om na te denken over het derde deel: Home Cook. Zoals zo vaak is het lastig om een onderdeel te beoordelen en te verbeteren zonder het geheel onder de loep te nemen. Dat hebben we dus ook gedaan. De verwachting van de eigenaren was dat het culinaire imago van Promessa geschaad kon worden door de connectie met Home Cook. Ondanks het feit dat Home Cook wel degelijk kwalitatief hoogwaardige maaltijden aanbiedt voor een thuisbezorgdienst. Met die gedachte werden wij op pad gestuurd voor de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl voor Home Cook.

HET INZICHT

Wij hadden een andere gedachte dan de heren van Promessa; het zou elkaar juist moeten versterken. Alleen op die manier is Home Cook een gezonde aanvulling voor het totaal. Uiteraard begrepen we de aanname. Hoe kan immers een ‘simpel’ thuisbezorgd gerechtje een positieve bijdrage leveren aan het culinaire DNA van Promessa? Dezelfde vraag kun je stellen aan Sergio Herman met betrekking tot zijn Frites Atelier versus zijn restaurants. Het antwoord is simpel: vrijwel niemand wil iedere dag culinaire hoogstandjes of op restaurant. De klanten van Sergio Herman willen ook wel eens een frietje of een kroket… maar wel een goede! Daarnaast biedt het mensen die The Jane niet kunnen betalen de mogelijkheid om laagdrempelig in te stappen. In dat spel van merken/bedrijven op verschillende niveau’s kunnen jullie ook participeren met jullie drie onderdelen. Juist omdat ze verschillend zijn maar wel kwaliteit bieden binnen het eigen segment.

DE VRAAG

Promessa bestaat uit 3 onderdelen: het restaurant, de food bar en de thuisbezorgdienst. Alle drie zijn operationeel vanuit hetzelfde pand en het eten is afkomstig uit dezelfde keuken, echter zijn alleen de eerste twee zichtbaar. Ons is gevraagd om na te denken over het derde deel: Home Cook. Zoals zo vaak is het lastig om een onderdeel te beoordelen en te verbeteren zonder het geheel onder de loep te nemen. Dat hebben we dus ook gedaan. De verwachting van de eigenaren was dat het culinaire imago van Promessa geschaad kon worden door de connectie met Home Cook. Ondanks het feit dat Home Cook wel degelijk kwalitatief hoogwaardige maaltijden aanbiedt voor een thuisbezorgdienst. Met die gedachte werden wij op pad gestuurd voor de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl voor Home Cook.

HET INZICHT

Wij hadden een andere gedachte dan de heren van Promessa; het zou elkaar juist moeten versterken. Alleen op die manier is Home Cook een gezonde aanvulling voor het totaal. Uiteraard begrepen we de aanname. Hoe kan immers een ‘simpel’ thuisbezorgd gerechtje een positieve bijdrage leveren aan het culinaire DNA van Promessa? Dezelfde vraag kun je stellen aan Sergio Herman met betrekking tot zijn Frites Atelier versus zijn restaurants. Het antwoord is simpel: vrijwel niemand wil iedere dag culinaire hoogstandjes of op restaurant. De klanten van Sergio Herman willen ook wel eens een frietje of een kroket… maar wel een goede! Daarnaast biedt het mensen die The Jane niet kunnen betalen de mogelijkheid om laagdrempelig in te stappen. In dat spel van merken/bedrijven op verschillende niveau’s kunnen jullie ook participeren met jullie drie onderdelen. Juist omdat ze verschillend zijn maar wel kwaliteit bieden binnen het eigen segment.

DE KLUS

We ontwikkelden twee stijlen voor de opdrachtgevers. De een was geïnspireerd op Bauhaus stijl met Bauhaus noodles en Bauhaus burgers. Een artistieke inval die aansloot op de roots van de opdrachtgevers. Het andere logo en de bijbehorende stijl was dan weer simpeler. Die eenvoud is uiteindelijk ook waar de kracht in zit. Een iconisch beeldmerk aangevuld met vormen en kleuren.

DE KLUS

We ontwikkelden een twee stijlen voor de opdrachtgevers. De een was geïnspireerd op Bauhaus stijl met Bauhaus noodles en Bauhaus burgers. Een artistieke inval die aansloot op de roots van de opdrachtgevers. Het andere logo en de bijbehorende stijl was dan weer simpeler. Die eenvoud is uiteindelijk ook waar de kracht in zit. Een iconisch beeldmerk aangevuld met vormen en kleuren.

HET RESULTAAT

Dit brede pakket aan mogelijkheden resulteert in een diverse maar toch zeer herkenbare stijl. De stijlvolle en klassieke kleurencombinatie (blauw, wit, goud) en de moderne iconen resulteren in een frisse en verrassende combinatie die kwaliteit uitstraalt en zich leent voor alle mogelijke toepassingen.

HET RESULTAAT

Dit brede pakket aan mogelijkheden resulteert in een diverse maar toch zeer herkenbare stijl. De stijlvolle en klassieke kleurencombinatie (blauw, wit, goud) en de moderne iconen resulteren in een frisse en verrassende combinatie die kwaliteit uitstraalt en zich leent voor alle mogelijke toepassingen.

POTJE SPARREN

NEEM CONTACT OP

Er is weinig leukers te bedenken dan met andere ondernemers en creatieven sparren over communicatie. Zullen we?