Project Description
ESCENTIALL | FOTOGRAFIE
DE VRAAG
Toen onze vrienden van MIXED.Industries een nieuw merk wilde lanceren op het gebied van hulpmiddelen, klopten ze bij zoetzout aan voor de volledige corporate identity. Het merk heette Escentiall. Met dit merk wilden ze een merk neerzetten dat nog vernieuwender was op het gebied van hulpmiddelen. Of beter gezegd, een merk waarbij het woord hulpmiddelen niet eens in je op komt. Daarom werden nieuwe producten ontwikkeld in vier stijlvolle kleuren en vormen, producten waarbij functionaliteit natuurlijk heel belangrijk is maar waarbij design minstens zo belangrijk is.
HET INZICHT
Een van de meest uitgeholde termen van de afgelopen jaren is design. Alles wordt tegenwoordig design genoemd. Zoals ook alles authentiek was op een bepaald moment. We gaan dus niet roepen dat Escentiall. design is, we moeten het laten zien. Goed design herken je namelijk niet aan de kwaliteit van het ontwerp, het gebrek aan poespas en de stijlvolle keuzes. Het werd dus al snel duidelijk dat zoetzout een visueel plan moest ontwikkelen waarmee het design DNA van het merk ook tot zijn recht zou komen. Daarbij moest de lat hoog liggen.
DE VRAAG
Toen onze vrienden van MIXED.Industries een nieuw merk wilde lanceren op het gebied van hulpmiddelen, klopten ze bij zoetzout aan voor de volledige corporate identity. Het merk heette Escentiall. Met dit merk wilden ze een merk neerzetten dat nog vernieuwender was op het gebied van hulpmiddelen. Of beter gezegd, een merk waarbij het woord hulpmiddelen niet eens in je op komt. Daarom werden nieuwe producten ontwikkeld in vier stijlvolle kleuren en vormen, producten waarbij functionaliteit natuurlijk heel belangrijk is maar waarbij design minstens zo belangrijk is.
HET INZICHT
Een van de meest uitgeholde termen van de afgelopen jaren is design. Alles wordt tegenwoordig design genoemd. Zoals ook alles authentiek was op een bepaald moment. We gaan dus niet roepen dat Escentiall. design is, we moeten het laten zien. Goed design herken je namelijk niet aan de kwaliteit van het ontwerp, het gebrek aan poespas en de stijlvolle keuzes. Het werd dus al snel duidelijk dat zoetzout een visueel plan moest ontwikkelen waarmee het design DNA van het merk ook tot zijn recht zou komen. Daarbij moest de lat hoog liggen.
DE KLUS
De gekozen uitstraling is zeer clean, minimalistisch bijna. De spierwitte omgeving, het kleurgebruik en de harde contrasten resulteren in een piekfijn beeld dat van de verpakking af knalt. Superstrak dus. En dat voor alle beelden. In deze minimalistische stijl zijn de details echt geen details meer. Ze maken de foto en dus is de keuze van props en een serieuze nabewerking van vitaal belang. Heel kost veel kennis en passie om iets er zo vanzelfsprekend uit te laten zien.
HET RESULTAAT
De fotografie voor Escentiall. is hét belangrijkste onderdeel van de uitstraling. En dat bedoelen we dus op grafisch gebied, het product zelf slaan we voor het gemak even over… Alle uitingen zijn erop gericht de fotografie het middelpunt te laten zien. Meer heb je eigenlijk niet nodig om begerenswaardig te zijn: een hele, hele vette plaat van een goed product. Zeker in het vluchtige medialandschap van influencers, social media en duizenden boodschappen is dat beeld bepalend of je wel of niet die twee seconden aandacht of misschien zelfs een like krijgt.
HET RESULTAAT
De fotografie voor Escentiall. is hét belangrijkste onderdeel van de uitstraling. En dat bedoelen we dus op grafisch gebied, het product zelf slaan we voor het gemak even over… Alle uitingen zijn erop gericht de fotografie het middelpunt te laten zien. Meer heb je eigenlijk niet nodig om begerenswaardig te zijn: een hele, hele vette plaat van een goed product. Zeker in het vluchtige medialandschap van influencers, social media en duizenden boodschappen is dat beeld bepalend of je wel of niet die twee seconden aandacht of misschien zelfs een like krijgt.
POTJE SPARREN
NEEM CONTACT OP
Er is weinig leukers te bedenken dan met andere ondernemers en creatieven sparren over communicatie. Zullen we?