Project Description
BOV AWARDS | NOMINEE VIDEO’S
DE VRAAG
BOV staat voor Beste Ondernemers Visie. Het is een event georganiseerd door JCI. Zoals de naam al zegt, wordt gezocht naar de beste ondernemer. Inmiddels is de BOV-Trofee voor Midden-Brabant uitgegroeid tot het grootste ondernemersevent van Brabant. Ieder jaar komen hier ruim 600 bezoekers op af. Zoetzout kreeg de uitdaging voorgelegd om video’s te maken van de drie genomineerde bedrijven (AVEC, First Impression en Weed control. Deze zouden tijdens de awardshow getoond worden op een groot scherm in de schouwburg van Tilburg.
HET INZICHT
Voor zoetzout was het al snel duidelijk. Het draait om de ondernemer en zijn beweegredenen, valkuilen en dromen. Het bedrijf komt pas daarna. En dus gaan we geen corporate video maken waar de ondernemer zijn ingestudeerde woordje doet tussen de magazijnstellingen of in de showroom. Wij willen de echte ondernemer zien, zoals hij (ja, het gaat hier om 4 mannen) is. Een indringend interview dus met een vleugje documentaire stijl. Het werd al snel duidelijk dat dat niet ging passen in de 60-90 seconden die we oorspronkelijk kregen…
DE VRAAG
BOV staat voor Beste Ondernemers Visie. Het is een event georganiseerd door JCI. Zoals de naam al zegt, wordt gezocht naar de beste ondernemer. Inmiddels is de BOV-Trofee voor Midden-Brabant uitgegroeid tot het grootste ondernemersevent van Brabant. Ieder jaar komen hier ruim 600 bezoekers op af. Zoetzout kreeg de uitdaging voorgelegd om video’s te maken van de drie genomineerde bedrijven (AVEC, First Impression en Weed control. Deze zouden tijdens de awardshow getoond worden op een groot scherm in de schouwburg van Tilburg.
HET INZICHT
Voor zoetzout was het al snel duidelijk. Het draait om de ondernemer en zijn beweegredenen, valkuilen en dromen. Het bedrijf komt pas daarna. En dus gaan we geen corporate video maken waar de ondernemer zijn ingestudeerde woordje doet tussen de magazijnstellingen of in de showroom. Wij willen de echte ondernemer zien, zoals hij (ja, het gaat hier om 4 mannen) is. Een indringend interview dus met een vleugje documentaire stijl. Het werd al snel duidelijk dat dat niet ging passen in de 60-90 seconden die we oorspronkelijk kregen…
DE KLUS
Drie mini documentaires moesten er gemaakt worden. Sleutelwoorden: authentiek, indringend en persoonlijk. De beelden en woorden moesten binnenkomen, moesten worden gevoeld door het publiek in de zaal. Dit zouden geen films worden voor een vluchtig medium, dit moest worden bekeken in het donker op groot scherm en met een rust die past bij een documentaire.
DE KLUS
Drie mini documentaires moesten er gemaakt worden. Sleutelwoorden: authentiek, indringend en persoonlijk. De beelden en woorden moesten binnenkomen, moesten worden gevoeld door het publiek in de zaal. Dit zouden geen films worden voor een vluchtig medium, dit moest worden bekeken in het donker op groot scherm en met een rust die past bij een documentaire.
HET RESULTAAT
In de montage bleken we uit te komen op drie films van elk ongeveer drie minuten. Een lange film, twee tot drie keer zo lang als oorspronkelijk gevraagd. Maar ook twee tot drie keer zo boeiend (of misschien wel meer). De interviews gaven geen inzicht in het bedrijf zelf maar in de mensen die de kar trekken. Op een integere manier werden gevoelige onderwerpen besproken, hard gelachen en drie hele bijzondere films gemaakt met in totaal 4 bijzondere ondernemers die zo sportief waren om voor de camera te gaan zitten en zich open te stellen voor twee filmmakers met een goed idee.
HET RESULTAAT
In de montage bleken we uit te komen op drie films van elk ongeveer drie minuten. Een lange film, twee tot drie keer zo lang als oorspronkelijk gevraagd. Maar ook twee tot drie keer zo boeiend (of misschien wel meer). De interviews gaven geen inzicht in het bedrijf zelf maar in de mensen die de kar trekken. Op een integere manier werden gevoelige onderwerpen besproken, hard gelachen en drie hele bijzondere films gemaakt met in totaal 4 bijzondere ondernemers die zo sportief waren om voor de camera te gaan zitten en zich open te stellen voor twee filmmakers met een goed idee.
POTJE SPARREN
NEEM CONTACT OP
Er is weinig leukers te bedenken dan met andere ondernemers en creatieven sparren over communicatie. Zullen we?