Project Description

ARENTALL | CORPORATE IDENTITY

DE VRAAG

Arentall is een nieuwe naam voor een bedrijf dat al tientallen jaren bestaat. Het bedrijf was al jaren een zeer grote speler op het gebied van verhuur aan horeca, food- en eventprofessionals. Denk aan borden, stoelen, tafels, decoratie, servies, bestek, noem maar op: alles, werkelijk alles leveren ze voor feesten, fuiven, festivals en andere events. De naam en uitstraling paste echter niet meer bij het volume en de koers van het bedrijf. De nieuwe eigenaar van de organisatie koos dus voor een andere richting. Via een pitch werd gezocht naar een bureau dat een compleet nieuwe corporate identity kon neerzetten op basis van een nieuwe naam.

HET INZICHT

De naam Arental is een woordgrap waarin de geschiedenis van het bedrijf is terug te lezen. Oorspronkelijk heette het bedrijf namelijk het Arendje. Die Arend zit er nog in, rental (verhuur) dus ook. Wat wij nog misten in deze naam was het volume. Met een simpele toevoeging achteraan, klopt de naam voor ons helemaal. Arental werd Arentall. En dat (all) werd tevens het uitgangspunt voor de corporate identity. De grootte en volume is binnen deze business namelijk van cruciaal belang. Ga maar eens een partij zoeken die 10.000 stoelen kan leveren of 5000 borden. Deze nogal praktische USP is dus verwerkt in alle onderdelen van de corporate identity.

zoetzout-arentall-branding

DE KLUS

Het logo is een moderne vorm geworden met een subtiel onderscheid voor het woord all. De vorm van het logo is ontwikkeld als een label, een soort kledinglabel bedoelen we dan. Deze herkenbare vorm kan in alle uitingen van Arentall maar vooral ook alle producten worden gebruikt. Met dit label claimen we namelijk de producten van Arentall en hebben we duizenden plekken waar het logo terugkomt. Meer zichtbaarheid kun je je eigenlijk niet wensen.

HET RESULTAAT

We hadden ‘alles’ al weten te verwerken in de naam, nu moest dit ook visueel nog terugkomen. En dan bedoelen we dus meer dan alleen het anders gekleurde deel in de naam. Daarom hebben we subtiele patronen ontwikkeld van iconische vormen van het assortiment. Puur grafisch dus zonder dat smaak en persoonlijke voorkeuren een rol spelen. De uitstraling van de verschillende categorie├źn van het assortiment is ook door ons aangepakt. Iedere categorie een eigen kleur en met een hele dikke verwijzing naar de naam en de identiteit. We hebben het dus niet over furniture maar over all furniture. Logisch ook dat we afsluiten met ‘All you need’ als pay-off.

THE CASE

Toen die zaken eenmaal stonden was de rest louter nog een smaakvolle invuloefening door onze vormgeeftster. Een sitedesign, boarding, signing, et cetera volgden. En die pitch, ja die wonnen we uiteraard.

POTJE SPARREN

NEEM CONTACT OP

Er is weinig leukers te bedenken dan met andere ondernemers en creatieven sparren over communicatie. Zullen we?